renskedereus.reismee.nl

Hardcore sightseeing

Hardcore sightseeing, ja dat hebben mijn moeder en ik de afgelopen 3 dagen gedaan.



Woensdag 16 april stond ik weer vroeg op om Charlotte, Logan, Duncan en Rose te helpen met ontbijten en hun tassen in te pakken voor hun fiets vakantie. Na ze uitgezwaaid te hebben ben ik met de bus naar Saffron Walden gegaan om ingredienten te kopen voor de victoria sponge cake die ik voor mama ging bakken (voor de gene die de victoria sponge cake niet kennen: zoek het op, maak het, eet, geniet en bedank me voor deze geweldige taart tip). De taart was erg lekker geworden en mama en ik genoten er dan ook erg van toen ze om 9 uur 's avonds gearriveerd was na de complete duisternis en gaten in de weg te hebben overleeft met de gehuurde auto.


Donderdag kwamen om de tafel om een plan de campagne te maken voor de aankomende dagen. We besloten om naar Oxford, Saffron walden, Cambridge en Brighton te gaan. Oxford en Brighton omdat dit voor mij lastig te bereiken was met het openbaar vervoer en Saffron waldenen Cambridge omdat deze dichterbij waren en dit plaatsen zijn waar ik vaak ben.
Oxford was erg mooi en imposant met natuurlijk prachtige gebouwen! Het leek op Cambridge maar dan groter. Ik vond het heerlijk om in de bruisende stad te lopen met straat muzikanten om me heen. Ook was er een vintage markt wat natuurlijk altijd erg leuk is te bezoeken! We hebben nog een historische bus tour genomen en na zo'n 4 uur rond gelopen te hebben vonden we het weer tijd om naar huis.


Op vrijdag zijn we naar Saffron walden gegaan (dichtsbijzijnde stadje van waar ik woon) en hebben hier lekker rond gelopen. Ook waren we de cafts winkel in gelopen aangezien ik wilde beginnen met haken en het bleek dat de winkel ook cursusen gaf voor mensen die willen beginnen met haken dus daar heb ik me voor ingeschreven. Na Saffron Walden zijn we naar Cambridge gegaan. Zelf vind ik Cambridge leuker dan Oxford omdat het wat kleiner is en daar door gezelliger. We hebben vele colleges bezocht, het voelde net alsof ik door de wereld van Harry Potter liep, geweldig! Eenmaal weer terug thuis hebben we lekker thuis gegeten en zijn naar SaffronScreen gegaan (bioscoop in Saffron Walden). We gingen naar Monuments men, een verhaal over 6 mannenn in de tweede wereld oorlog die de kunst wilde beschermen van Hitler. Het is zeker een aanrader en het gaf mij een heel ander perspectief op de WWII.


Zaterdag stond Brighton op het programma, maar ik had toch erg veel moeite met opstaan en was erg moe van al het lopen en bewonderen. Maar hupakee geen gezeur daar gaan we weer op weg naar Brighton. En wat ben ik blij dat we gegaan zijn! Brighton is echt super tof! We zijn naar the Lanes gegaan wat straatjes zijn met allemaal leuke secondhand en small independed shops. De huizen/gebouwen zijn waren ook enorm mooi, vaak beschilderd met gafe ontwerpen. Ook zijn we naar het Royal Pavillion geweest wat erg imposant was! En natuurlijk konden we het niet laten om even naar de zee te gaan.


Het was erg gezellig maar ook heel raar dat me moeder er was. Ik ken alles hier (naja alles) en zij kende helemaal niets. Vandaag is ze weer naar huis gegaan en ik moest toch wel weer een paar traantjes weg pinken maar we gaan er weer tegen aan en nu geniet ik van een lekker kopje thee met nog een puntje victoria sponge cake.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!