renskedereus.reismee.nl

Welcome to Scotland

Sinds vorige week zaterdag is het weer vakantie tijd hier in Engeland.
De familie is weer op vakantie en wat is een beste manier om je vrije dagen in te vullen? Dat is natuurlijk door de UK te gaan verkennen. Op naar Edinburgh samen met Marie.

Hup tickets geboekt voor het vliegtuig, een hostel en highlands tour en gaan. Het voelde allemaal heel onwerkelijk en dit gevoel bleef tot we dinsdag om 11 uur in het vliegtuig zaten. Zonder enige problemen kwamen we aan in Edinburgh namen de bus en gingen opzoek naar ons hostel.

Na veel heuvels en stappetjes kwamen aan, dumpten onze spullen en gingen er op uit om de stad te verkennen. Edinburgh is werkelijk waar prachtig! Bij elk gebouw is een mini kasteel opzich. Kleine torrentjes, ouderwetse stenen en imposante deuren. Tijdens het verkennen kwamen we een geweldige ouderwetse bus tegen. Hij leek net op de night bus van harry potter maar dan zwart. Met bloed rode gordijnen, zwarte rozen op de voorkant en nacht lampjes. Met deze bus werd er een geesten tour gegeven door Edinburgh in de avond. De kans om in deze bus te zitten kon ik niet afslaan en in de avond zaten Marie en ik met glimende ogen en een stralende glimlach in de bus. De acteur die ons alle spook verhalen vertelde had een ouderwets chaffeurs kostuum aan en was spier wit geschminkt zodat hij net een geest leek. Hij was een enorm goede tour guide en was erg grappig en creepy tegelijker tijd. Na de tour gingen we naar de hostel en polfde op ons bed neer en vielen gelijk in slaap, gelukkig maar want de volgende dag hadden we de highlands tour en die begon om kwart voor 8 's ochtends.

Woensdag was de highlands tour. En weer hadden we een top tour guide! Rob vertelde ons op een hilarische manier alle verhalen van 8 uur 's ochtends tot 8 uur 's avonds. We gingen naar Loch Ness, Glen Coe, Ben nevis en nog veel meer. De uitzichten waren super en we hadden ook enorm veel geluk met het weer, want terwijl het in Edinburgh regende was het in de highlands droog. Rob vertelde ons ook belachelijke feiten over Scotland en zei hier achterna 'Welcome to Scotland!'. Na zo'n lange dag van 12 uur in en uit de bus waren Marie en ik (en de andere mensen die de tour deden) dood op. Eenmaal weer terug in Edinburgh Strompelden we naar de pub, waar ik voor het eerst Haggis at (wat erg lekker was) en strompelden hierna weer naar onze bedden in de hostel.

Donderdag was onze laaste dag en besloten we weer een tour te nemen door Ediburgh aangezien we alleen de spookverhalen hadden gehoord en verder niet veel over de geschiedenis. Weer hadden we een super tour guide en het was gelukkig droog :) De tour was een goede manier om te testen wat we onthouden hadden van de ghost tour en de highlands tour waar in beide over edinburgh werd gesproken en tot mijn verrassing had ik meer opgevangen dan gedacht. Tegen 2 uur was de tour voorbij en besloten we om naar de Calton hill te wandelen en deze ook te beklimmen. Eenmaal op de top had je een prachtig uitzicht over Edinburgh en wat was ook erg fijn om geen stads geluiden om je heen te hebben. Even lekker uitwaaien. Tegen de tijd dat we weer beneden waren was het ongeveer 4 uur en liepen we teug naar de hostel om onze spullen op te halen en weer naar de bus om naar het vliegveld te gaan. We kwamen tegen half 11 in saffron walden, beide namen we een taxi en gingen we naar huis en lekker in ons eigen bed te slapen.

Edinburgh en de highlands waren enorm gaaf en ik ga zeker nog een keer terug naar Schotland om nog meer te verkennen maar eerst komt de rest van de UK aan de beurt :)